Markkinointiautomaatio: pk-yrityksen moderni asiakashankintakone

Tapahtuman päivämäärä: 21.04.2016

Tapahtuma-aika: 17:00

Tapahtumapaikka: Astor-kabinetti, Iso Robertinkatu 14, Helsinki

Yrittäjyys-verkoston after work -tilaisuudessa torstaina 21.4. paneuduttiin markkinointiautomaatioon. 

"Markkinointiautomaatio (MA) on renki, ei isäntä. Jos prosessi on kunnossa, ilman työkaluakin selviää. Toisaalta maailman paraskaan MA-ratkaisu ei tee mestaria. Siksikin tilaisuudessa painotettiin, miten PK-yritys rakentaa itselleen tehokkaan inbound-operaation vähillä resursseilla - jopa ilman maksullista teknologiaa. Ajatuksena oli myös, että osanottajille annetaan valmiuksia soveltaa jotain opittua jo seuraavana päivänä omassa tekemisessään." - Näin luonnehti tilaisuuden yhteistyökumppanin Loyalistic Oy:n Antti Pietilä.

Tilaisuus pidettiin Astor-kabinetissa klo 17 alkaen ja alussa tarjolla oli kahvitarjoilu. 

MA-aihetta Yrittäjyys-verkoston tilaisuudessa avasivat Loyalistic Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja Antti Pietilä yhdessä Pro Growth Consulting Oy:n Erkki Tuomen kanssa. Loyalistic tarjoaa sisältömarkkinoinnin ja markkinointiautomaation ohjelmistoratkaisuja. Pro Growth tekee vuosittain ICT-alan myynnin esteet -tutkimusta mm. Ohjelmistoyrittäjät ry:n ja Tivian kanssa ja valmentaa pääasiassa ict-alan pk-yrityksiä myynnissä.

Antti Pietilä ja Erkki Tuomi yhdistivät esityksensä yhdeksi noin 8 moduulin setiksi, jossa he katsoivat asiaa eri näkökulmista. Erkki katsoi asiaa tarpeen ja tutun tekemisen kautta, Antti taas "digitalisoi" kunkin kohdan. Tavoitteena tällä ratkaisulla oli nivoa inbound-tekeminen tiiviisti tuttuihin asioihin.

Muutama tiivistys esityksestä:

  • Sisältö on asiantuntijan skaalaamista. Kirjoita enemmän, juokse vähemmän.
  • Sosiaalinen media on verkostoitumista. Samat säännöt pätee. Ole arvokas ja kiinnostava.
  • Automaation kohdalla verrataan taas hyvän myyjän "menetelmään" jossa kullekin asiakkaalle viestitään oikea-aikaisesti oikealla sisällöllä, ja rutiinit on kunnossa.

Esitys oli suunnattu yrittäjille, asiantuntijoille, johdolle, myynnin johdolle... Ja tietenkin non-digi markkinoijille, koska harvassa PK-yrityksessä on markkinoijaa puhumattakaan digimarkkinoijasta. Kyseessä ei  siis ollut mitään markkinointihifiä eikä best practicea, vaan pikemminkin how to bluff your way into modern content driven (lead generation) marketing (using automation). Lopussa esitettiin vielä "kypsyysmalli" jonka kautta jokainen pystyi näkemään yrityksensä seuraavan kehityskohteen. Näistä käytiin läpi  tyypillisimmät next stepit ohjeistaen.

Tilaisuus oli ilmainen kaikille MiitIT ry:n jäsenille ja etusijalla olivat Yrittäjyys-verkoston jäsenet. (Yrittäjyys-verkoston jäseneksi eli sähköpostituslistalle voi ilmoittautua kuka tahansa MiitIT ry:n jäsen ilmoittamalla asian sähköpostilla osoitteeseen jasenasiat(ät)tivia.fi ). Tilan salliessa myös ei-jäsenet voivat osallistua nimellistä 30 euron maksua vastaan.

KIITOS OSALLISTUNEILLE!

Tilaisuuden peruutusehdot:
Peruuttamatta jättämisestä  sekä viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen perutusta ilmoittautumisesta laskutamme 30 euroa (sairastapaukset erikseen). - Peruutukset sähköpostilla osoitteeseen miitit(ät)tivia.fi.

Ei-jäsenten 30 euron osanottomaksua ei palauteta. Mikäli ilmoittautuja ei pääse osallistumaan tilaisuuteen, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Peruuttamaton sekä viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen peruttu ilmoittautuminen laskutetaan normaalisti.

Jaa sosiaalisessa mediassa

Facebooktwitterlinkedin